donderdag 12 november 2009

Einde van het jaar, tijd voor de lijstjes

Nou dit wordt mijn eerste blogje. Met veel plezier lees ik vaak blogs van anderen. Aangezien ik al weer wat jaartjes meedraai in het BI vak, leek het me een goed idee om zelf ook eens te gaan bloggen over zaken die mij opvallen, dat ik kwijt wil, etc. Nou laat ik maar eens een poging doen.

Het einde van het jaar nadert. Zoals we zo veel zien op de televisie wordt het tijd voor lijstjes, jaaroverzichten terugblikken, vooruitzichten. Ik wil me beperken tot het doen van vooruitzichten en dan wel in de vorm van een top 10. Ik heb de afgelopen maanden de bloggers, RSS feeds goed in de gaten gehouden en daar is toch wel een trend in te ontdekken. Hierbij mijn lijstje die een poging doet te voorspellen hoe de BI markt zich zal ontwikkelen in de komende jaren:


  • Informatieexplosie.
  • Ongestructureerde informatie toegankelijk maken.
  • Datakwaliteit (MDM).
  • Selfservice BI.
  • Mobiele analytics.
  • Agility.
  • Business Proces Management.
  • Datawarehouse appliances.
  • Real time datawarehousing.
  • BI in the cloud.
De volgende blogs wil ik ingaan op deze ontwikkelingen.
Greetz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten